Friday, April 14, 2017

Creative Project challenge - 2


Nu har jag färdigställt fodralet till surfplattan enligt de instruktioner som var givna i Facebook gruppen ”fruBlomgrens Machine Embroidery Club”.
Now I have completed the Tablet case according to the instructions that were given in the Facebook group ”fruBlomgrens Machine Embroidery Club”.
Jag valde att brodera en ram med text på baksidans ficka. De broderierna fick man med i själva utmaningen.

I chose to embroider a frame with text on the back pocket. Those embroideries were featured in the challenge. 
Därefter så använde jag gräsmönstret som quiltmotiv – också det fanns med i utmaningen.
Then I used grass pattern as quilt motif – also that was featured in the challenge.
På baksidan sitter även knappen – och äntligen fick jag användning för en knapp jag gjort för länge sedan. Visst passar den bra till det prickiga bottentyget? Det är samma tyg jag sydde den fina påskduken av.
On the back is also a button – and I finally got use of the button I made a long time ago. It certainly fits well with the polka dot bottom fabric, don’t you think? It is the same fabric I sewed the nice Easter Tablerunner.

Jag limmade även dit en etikett med texten Homemade på. ”Homemade is good”.

I also glued a label saying Homemade. "Homemade is good".

På framsidan använde jag en av ramarna som man skulle använda – den ingick även den i utmaningens fria designs. I mitten broderade jag det vackra ägget med hjärtan som finns i en påsk kollektion. Men jag tycker att det kan likaväl vara ett frö som groddar små hjärtan.

On the front side, I used one of the frames that you should use – also included as a free design with the challenge. In the middle I embroidered the beautiful egg with hearts that are in an Easter collection. But I think it may as well be a seed that sprouts small hearts.



Sedan så gjorde jag ett stipplingsmönster som quiltmotiv.
Then I made a stippling pattern as quilt motif.
Jag är faktiskt väldigt nöjd med hur den blev.

 I am actually very happy with how it turned out.

Designs from fruBlomgren

1 comment:

  1. Vilket häftigt fodral, denna gruppen får man nog titta närmare på, låter spännande! Kram immi

    ReplyDelete