Wednesday, April 5, 2017

The ABC of cooking


Samlar ni på freebies? I början av ens ”broderi era” så samlar man på allt men så småningom så inser man att allt är inte bra och man blir mer och mer kräsen. Det spelar ju faktiskt ingen roll om något är fritt om kvaliteten inte är bra – sen ska man naturligtvis hålla sig till ”godkända källor”. Ett mycket bra exempel på fantastisk stygnsättning är det ”Cooking Alphabet” som Tatjana på Stickbaer har på Bernina-bloggen. Jag såg att den finns både på den tyska och engelska bloggen.
Do you collect the freebies? At the beginning of one's "embroidery era" one will collect everything, but eventually you realize that everything is not good and you’re becoming more and more picky. It does not actually matter if something is free if the quality is not great - what goes up must of course adhere to the "authorized sources". A very good example of good quality is the "Cooking Alphabet" that Tatjana from Stickbaer has on the Bernina blog. I saw that it is available in both German and English blog.

Jag har valt att sätta samman bokstäverna A
I have chosen to put together A

B

…och C, i mitt Premier+ Ultra Embroidery Software och göra en grytlapp (almost ITH som jag kallar det när jag syr på kantremsan på vanlig maskin).

... and C, in the my Premier+ Ultra Embroidery Software and make a Potholder (almost ITH as I call it when I sew on the binding on a normal machine).

Jag använde mig av Quilt Block Wizard som är fantastisk när det gäller att lägga till olika typer av quiltmotiv. Här ser ni även baksidan.
I used the Quilt Blocks Wizard which is amazing when it comes to adding different types of quilt motifs. Here you see the back.

Sedan lade jag till text så det blev ”The ABC of Cooking”.

Then I added text so it became "The ABC of Cooking".

Jag utnyttjade C till cooking.
I used the C to form cooking.


Designs: Cooking Alphabet from the Bernina Blog made by Tatjana at Stickbaer.de
Premier+ Ultra is Embroidery Software from Husqvarna Viking

1 comment: