Wednesday, May 3, 2017

A very productive and creative weekend - 4

I den förrförra helgen så broderade jag väldigt många saker och jag inser nu att jag glömt att visa er den jättefina uggle-klänningen jag sytt med en text som passar på ryggen av klänningen. Nu ska sägas att jag provat i flera dagar att ta bra bilder. På morgon, på kvällen, inne i klart väder och i mulet väder. Men svart är svårt och jag är ingen proffsfotograf eller har någon jätteavancerad kamera så ni får nöja er med den lite grådaskiga färgen som faktiskt är svart eftersom klänningen är ny 😊
In the weekend before last I made/ embroidered many creative things and I now realize that I forgot to show you the great owl dress I sewed with a text that fits on the back of the dress. Now, it should be said that I tried for several days to take good pictures. In the morning, in the evening, in clear weather, and in cloudy weather. But black is difficult and I'm no professional photographer nor do I have a very advanced camera so you may be content with the little dull color which is actually black because the dress is new
Det är motiv från två olika broderikollektioner jag använt. Dels en med stora uggle applikationer. De är jättehäftiga – verkligen.
I've used designs from two different embroidery collections. An owl with large appliqué. They are really cool - really.
Men också med stora textmotiv med de underbara ”Dotsen” i härliga ord. Jag valde Wisdom eftersom ugglor är kloka.
But also with big text motifs using the wonderful "Dotsen" in beautiful words. I chose Wisdom because owls are wise.
”Dotsen” kommer igen även i dessa motiv och de är jättefina. Det är faktiskt en design som växer och växer och man ser mer och mer användningsområden för.
"The Dots” returns in these designs and they are really nice. It is actually a design that grows and grows and you see more and more uses for.
Som jag tidigare berättat är det en utmaning att brodera på trikå så man får vara vaksam och passa maskinen. Jag tycker att det faktiskt gick riktigt bra.
As I told you, it is a challenge to embroider on knitted fabric so you have to be vigilant and watch the machine. I think it actually went really well.
Visst ser herr och fru Uggla magnifika ut?
Doesn’t Mr and Mrs Owl look magnificent?

Det är kul att kunna fixa till en enkel trikåklänning. Orden på ryggen ska jag nog brodera på några t-shirts för jag tycker det är kul med lite oväntade saker. Som en helt neutral framsida och så ”händer” något på ryggdelen.
It's fun to be able to fix a simple knitted dress. The words on the back I'll probably embroider on some t-shirts as well because I think it's fun with a little unexpected things. As a totally neutral front and then something “happens” on the back.

Designs from fruBlomgren


2 comments:

  1. Wonderfully creative use of designs yet again, Lotta. I think you are Marianne's best ambassador! While I really like the idea of embellishing store bought plain clothing, I find it very difficult to find any quality t-shirt type of tops here. Everything is very thin knit and a terrible choice of colours. Guess that is why we sew! (Although quality cloth for sewing clothing is becoming hard to source too.)

    ReplyDelete