Saturday, May 13, 2017

Recycle in the challenge ”Care & Share” - 1

En gammal jeanskjol som jag växt ur (på rätt sätt – den är för stor 😊). Sen har jag aldrig gillat tyget speciellt mycket, lite för ljust faktiskt, sen gillade jag inte att det var stretch i tyget även om när jag sydde kjolen tyckte att ”expanderbart” var väldigt praktiskt. Ett kilo hit eller dit spelade inte så stor roll.
Därför var det ganska roligt att fruBlomgren i sin Facebookklubb anordnat en ny tävling under temat ”Care & Share”. Sagt och gjort fram med sax och sprättare och jeanskjolen är nu ett minne blott och består istället av tygbitar som jag ska använda till annat.
An old Jeans skirt that I have outgrown (correctly – it's too large 😊). Since I have never liked the fabric very much, a little too bright, in fact, plus the fact I do not like that it was stretch in the fabric even if when I sewed the skirt found "expandable" was very useful. A kilo of here did not play as large a role. 
Therefore, it was quite funny that fruBlomgren in her Facebook club have organized a new competition under the theme "Care & Share". Said and done up with scissors, seam Ripper and the Jeans skirt is now outdated, and consists instead of patches that I should use for other things. 
Jag ska inte just nu avslöja vad det blir men jag har under de senaste dagarna köpt lite andra fina vårfärger på tyger som jag tror kommer matcha mitt jeanstyg. Bland annat ska jag använda detta tyg. Tyvärr är det jersey eller det kanske inte är tyvärr eftersom det är lite stretch i mitt jeanstyg men absolut inte lika mycket. 
I will not reveal what it is but I have in recent days bought some other beautiful spring colors in fabrics that I think will match my denim. Among other things, should I use this fabric. Unfortunately, it is jersey or it maybe not unfortunately, because it is a little stretch in my denim but certainly not as much. 
Men vi kör på så får vi se hur det går.
But we run on and we'll see how it goes.
Facts about designs/fabrics etc:
Designs fruBlomgren in her Facbook club for the Re-cycle challenge ”Care & Share” and also Main Fabric from an old “grown out” jeans skirt. Design with quote is from a collection called Colourful QUOTES

2 comments:

  1. Oh Lotta, you have piqued my interest. Looking forward to this segment on your blog.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Glad you like it. Take a look in that Facebook club it is really so much inspiration.

      Delete