Sunday, May 28, 2017

Summer is here in many aspects - 2

Nu är min handduk färdig. På den har jag broderat ”Senor Manuel” – en mycket stolt spansk fiskmås. Det lustiga är att när jag var ute i trädgården i morse för att ta kort på min handduk så hörde jag fiskmåsarna nerifrån fågeldammen på ängen nedanför oss. Inte från havet tyvärr
Now my towel is finished. On it I've embroidered “SenorManuel” – a very proud Spanish Seagull. The funny thing is that when I was out in the garden this morning to take pictures of my towel I heard seagulls from below the bird pond in the meadow below us. Unfortunately, not from the sea
Som ni ser så fungerade det mycket bra att använda sig enbart av knockdown stygnen.
As you can see it worked very good making use only of the knockdown stitches.
I närbild ser ni att det är några millimeter runt designen som nästan är som embossing.
Up close you can see that there are a few millimeters around the design almost as embossing.
Baksidan är ren. Jag föredrar att inte ha klippbart mellanlägg för jag tycker helt enkelt inte det är snyggt att det syns på baksidan av handduken. Men det är klart att det är en smaksak.
The back is plain. I prefer not to have cutaway stabilizer as I simply do not think it is neat that it is visible on the back of the towel. But it is of course a matter of taste.
Jag vet inte om ni kan tänka er den underbara doften av denna magnifika syrenbuske i vår trädgård. En stilla morgon, fåglarnas kvitter, en kopp kaffe och sedan denna underbara färg med ljuvlig doft. Det är sommar 😊
I don't know if you can imagine the wonderful fragrance of this magnificent lilac bush in our garden. A still morning, chirping of the birds, a cup of coffee and then this gorgeous color with sweet fragrance. It's summer 😊
Det som inte är roligt är att man kan knappt ha fönster eller dörrar öppna för det flyger omkring vita fjun i hela trädgården. Nej det är inte maskrosornas fel utan sälgen.
What is not funny is that one can barely have windows or doors open because there are flying around white fluff all over the garden. No it's not the dandelions but the willow tree.
Nu ska jag fortsätta med några fler fiskmåsar det kommer att bli ytterligare en variant av “Senor Manuel” samt hans kompis från Skottland 😊
Now I'm going to continue with some more sea gulls that will become yet another version of "Senor Manuel" and his friend from Scotland 😊 
Facts about designs/fabrics etc:

2 comments:

  1. Can't wait to meet Senor Manuel's Scottish friend - would he be called McSeagull by any chance? You are having a lot of fun with Marianne's amusing designs. I do not have time for embroidery right now but very much enjoy seeing what others are doing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Well McSeagull would be an appropriate name wouldn't it? :-)
      However I think he was named something else.

      Delete