Sunday, June 18, 2017

Monochrome, black-and-white, gray scale - 2

Mina nya äventyr i de svartvita nyanserna fortsätter. Egentligen är detta mina färger. Jag har bara haft en lite mer rosa period på sistone 😊
Att sy i detta SnapPap är lite annorlunda. Det är inte lika följsamt som tyg och jag får nog byta nål efter att ha sytt i detta 😊
My new adventure in the black-and-white nuances continues. Actually these are my colors. I've only had a little more pink period lately😊
To stitch in this SnapPap is a little different. It is not as flexible as fabric and I'll probably change the needle after having sewn in this 😊
Men detta är skapande och äventyrlighet – man går och går och någonstans kommer man men man vet inte riktigt var.
Jag väljer även att sy enbart i en enda färg – en grå tråd. Det är enkelt jag trycker bara på STOP knappen på min maskin så undviker jag färgbyten och får en design som annars är i flera färger att bli en enda.
But this is creativity and creating and adventurousness — going and going somewhere but you don't really know where you will end up.
I also choose to sew only in a single color — a grey thread.  It's easy I push just the STOP button on my machine so I avoid color changes and get a design that is otherwise in several colors to become one.


Detta för att få ihop färgskalan svart-och-vit, grå och effekten av monokromt. Jag skapade applikationsrundlar i ett av mina Embroidery Software och sydde fjärilen på dessa. Det var till applikationerna jag använde SnapPap.

This is to get the color scale black-and-white, gray, and the effect of monochrome. I created appliqué circles and ovals in one of my Embroidery Software and stitched the Butterflies at these. The was for the appliqués I used SnapPap.
Facts about designs/fabrics etc:_
Designs  fruBlomgren
SnapPap and fabric from IKEA

2 comments:

  1. You are so wonderfully creative in your thinking, Lotta. This is turning out beautifully.

    ReplyDelete