Friday, June 2, 2017

Pink and Grey Clouds - 1

I går så stannade jag vid H&M och köpte ett par t-shirts. Inget märkvärdigt. Det var ett två-pack i grått och rosa. Varför jag började tänka i banorna rosa och grå moln vet jag faktiskt inte. Kanske var det för att det regnat och det var många grå moln på himlen. Eller så tänkte jag kanske på kontrasterna mellan olika sinnesstämningar som uttrycket att ”gå på små rosa moln” eller ”vara som ett åskmoln”. Ibland får man bara konstiga associationer. Hur som helst så tänkte jag brodera på dessa t-shirts och på den rosa tänkte jag faktiskt göra några rosa fjärilar i applikation.
Yesterday I stopped at H&M and bought a couple of t-shirts. Nothing fancy. It was a two-pack of grey and pink. Why I started thinking in the tracks pink and gray clouds I actually don't know. Maybe it was because it rained and there were a lot of grey clouds in the sky. Or I thought perhaps the contrasts between different moods as the expression to "go on the small pink clouds" or "be like a thundercloud". Sometimes you get the strangest associations. Anyway I thought I’d embroider on these t-shirts and on the pink I thought I'd actually do some pink butterflies in the appliqué.
Här ser ni en av de fjärilar jag ska göra.
Here you see one of the butterflies I intend to do. 
Rosa är Rhododenrun blommorna och de blir bara vackrare och vackrare.
Pink is the color of the Rhododendron and it just gets prettier and prettier.

Facts about designs/fabrics etc:
Designs  fruBlomgren 

No comments:

Post a Comment