Tuesday, July 11, 2017

Butterflies - 1


Jag tycker att det är så synd att man ser fjärilar alltmer sällan. Ibland ser jag några bland blommorna på vår tomt. Men det behöver ju inte betyda att jag inte kan brodera fjärilar. Jag blev faktiskt lite inspirerad att göra en fjäril genom att plocka ihop delar från olika ”objekt” i Draw Module i Premier+ Ultra efter att ha sett denna lilla tutorial. Vad tycker ni? Blev den inte söt? Här har jag blandat olika tekniker som applikation, fyllnadsyta med mönster, Raw edge appliqué, Echo fill
I think it is such a shame that one sees butterflies more and more rarely. Sometimes I see some among the flowers in our garden. But it does not mean that I cannot embroider butterflies. I was actually a bit inspired to make a butterfly by picking up elements from different "objects" in the Draw Module in Premier+ Ultra after seeing this little tutorial. What do you think? Was it not pretty? Here I have mixed different techniques such as appliqué, fill with pattern, Raw edge appliqué, Echo fill...
… samt en kraftig langettsöm. Till fjärilen har jag använt några av de fina tyger jag köpt i turkos – inte för att jag tror att jag skulle se en turkos fjäril men för att inspiration och fantasi får råda. Jag tänkte göra en liten tutorial på hur jag stygnsatte den här fjärilen och sen ska vi avsluta genom att göra ett jätteenkelt projekt med fjärilen som bas. Allt detta kommer att ske i Premier+ Ultra Embroidery Software.
…and a heavy ladder stick. For the butterfly, I have used some of the nice fabrics I bought in turquoise – not that I think I would see a turquoise butterfly but inspiration and imagination prevail. I thought I'd make a little tutorial on how I made this butterfly and then we finish off by making a very simple project with the butterfly as a base. All this will take place in Premier+ Ultra Embroidery Software.

Designs: Created in Premier+ Ultra Embroidery Software from Husqvarna Viking

No comments:

Post a Comment