Wednesday, July 5, 2017

Delicate earrings and bracelet - 2

I går visade jag det armband i Lace jag broderat. Här kommer örhängena från samma kollektion. De är verkligen ”delicate” som man säger på engelska. Örhängena sitter dessutom i samma clips som de jag visade igår. Jag brukar göra så att jag har ett hänge som är lätta att häkta i, sen gäller det ju naturligtvis att anpassa öppningen så att man inte tappar det som jag råkade ut för häromdagen. Men jag måste säga att det är faktiskt första gången det hänt mig. Javisst kan jag förlägga saker men det har aldrig hänt att ett örhänge ramlat av så.
Yesterday, I showed the Lace bracelet I embroidered this weekend. Here are the Earrings from the same collection. They are truly "delicate" as they say in English. The earrings are also put in the same clips as the ones I showed the other day. I usually do so that I have a pendant that is easy to hitch in, then of course one has to adjust the opening so as not to lose it as I did the other day. But I must say that it is actually the first time it happened to me. Yes can I misplace things but it has never happened that an earring has fallen off so.

Dessa örhängen är broderade med en broderitråd i polyester. Det blir faktiskt inte lika mycket stadga i dessa som med den vanliga sytråden. Ni måste prova för att förstå skillnaden.

These earrings are embroidered with an embroidery thread in polyester. It is actually not so much hold in these as the regular sewing thread. You must try to understand the difference.

Jag har stärkt dem för att få den att se snygga ut. Tyllen brände jag bort längs kanterna när de var torra.
I have starched them to make them look great. The tulle I burned away along the edges when they had dried.

Visst matchar de armbandet? Jag var länge i valet och kvalet om jag skulle sätta fast några pärlor – men efter långt tvekande så bestämde jag mig för att inte göra detta.
Certainly matches the bracelet? I had a while plans to put some gems on the earrings but regretted and felt that the earrings would speak for themselves.




Både örhängen och armband är dessutom broderade på tyll för att ytterligare ge stadga.


Both earrings and bracelets are also embroidered on tulle in order to further provide stability.







Facts about designs/fabrics etc:
Designs Lace Jewelry from  Embroidery Online


No comments:

Post a Comment