Thursday, July 20, 2017

Go Green

Sedan 1 juli i år så har många butiker börjat ta betalt för plastkassar. Man får alltid frågan behöver du en kasse. Det kanske inte är så stora pengar det egentligen rör sig om men ett viktigt steg för vår miljö. Därför har jag börjat låta bli plastkassar när jag handlar i allra största utsträckning.
Since July 1, this year, many stores started to charge for plastic bags. You always get the question, doyou need a bag. It may not be that much money but it really is but an important step for our environment. Therefore, I have begun to resist plastic bags when I shop in the very greatest extent.
Idag när jag var i tygaffären så stod en lapp. Behöver du en kasse? Nej det behöver jag inte för jag har börjat ha två kassar som kan vikas ihop och bli så här små. Denna har jag köpt på IKEA.
Today when I was in the fabric store there was a note -  Do you need a bag? No I don't need a bag because I have started to have two bags which can be folded together and be like this small. This I've bought at IKEA.
Häri är det jag köpte. Det enda jag ska lösa är att sy några mindre påsar för det blir lite stort att bara ha dessa tyger i kassen och speciellt om man även har andra saker.
Here is what I bought. The only thing I'm going to solve is to sew a few smaller bags as this becomes a bit large to only have these fabrics in it and especially if you also have other things.
Visst är det härligt med rosa i olika färger, även om det ena tyget faktiskt ser mer beige ut.
Isn't it wonderful with pink in various colors, even though one of the fabrics actually looks more beige.

4 comments:

  1. Spännande ting du har i din påse och att sy egna påsar det har gått som en löpeld genom bloggar... För visst är det roligt med en egen kasse när man ska handla och vad man sparar på miljön../ Immi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack Immi ja det är enbart en vanesak måste jag säga. Det var lite konstigt i början.

      Delete
  2. At the moment, Australian stores do not charge for the plastic bags but I have been waging a personal campaign for years now to do away with plastic bags or to at least use them more than once. We should all do our bit to help. Well done, Lotta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes and that is so good. I think the hardest part is to get used to bringing bags. It so easy to have a new. Even though it dowsn't cost that must it makes you start thinking. Also I really had a "moment of thinking" when it was the same in the fabric store.

      Delete