Sunday, July 30, 2017

I’m in heaven or have been or can a Sunday be better? 😊

Jag har under en veckas tid gett min man små hintar om att vi borde göra en liten utflykt . Man får göra så så att det är han som kommer med idéen annars så blir det bara nej 😊 Jag ville nämligen åka till Stoff &  Stil – ett paradis för sy och tygnördar som jag. Igår föreslog min man att vi skulle åka dit så idag var vi där och jag tycker att jag varit i himmelriket (bokstavligen talat) 😊. Det var så fint och de hade byggt om så det såg ut som man var I en godisaffär.
Några små inköp blev det. Men först fick jag tillbringa en halvtimme på ett annat favoritställe – IKEA – i väntan på att Stoff & Stil skulle öppna. Där hittade jag några tygkassar för 9 kronor styck – jag kan inte en köpa tyg för den summan 😊
I have in a week's time given my husband little hints that we should do a little excursion. You must do so which means that he comes with the idea otherwise it will only be no 😊 I wanted to go to Stoff & Stil - a paradise for sewing and fabric nerds like me. Yesterday my husband suggested we should go there and today we were there and I think I was in heaven (literally) 😊. It was so nice and they had rebuilt so it looked like you were in a candy shop.
Some small purchases were made. But first I had to spend half an hour at another favorite place - IKEA - waiting for Stoff & Stil to open. There I found some bags for 9 SEK - I can not buy a fabric for that sum 😊
Det fanns visa saker jag bestämt att jag skulle köpa på Stoff & Stil såsom en ny quiltlinjal. Min förra hade gått av på två ställen och det var svårt att se och skära pga lim och tejp.
There were things I had decided I would buy at Stoff & Stil like a new quilt ruler. My former had broken to two places and it was hard to see and cut due to glue and tape.

Sedan hade jag bestämt att jag skulle köpa lite olika vadd och mellanlägg.
Then I decided that I would buy some different batting and interfacing.
Samt lite resår och kantband..
As well as a little elasticity and bias binding.
Men sedan var det det som jag såg och tyckte jag behövde såsom några beiga Fatquarters.
But then it were some other things I saw and thought I needed like some beige Fatquarters.
Wondertejp och en fingerborg i läder.
Wondertape and a thimble in leather.
Jerseynålar, flower pins och några stora Wonderclips.
Jersey needles, flower pins and some large Wonderclips.
En magnetnåldyna och några små magnetar.
A magnet pinholder and some small magnets.
Lite tråd – samt några ekologiska bomullstrådar. Jättevackra träspolar.
Some thread - as well as some organic cotton threads. Really nice wooden spools.
Lite jerseytyger.
Some jersey fabrics.

6 comments:

  1. What a grand shopping trip, Lotta! Such sewing treasures and I look forward to seeing what you do with them.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes indeed Judie. I am soooo happy. My husband said you have a very happy smile on your face and so had the other ladies coming out of that shop as well :-)

      Delete
  2. Tycker jag känner igen det där systemet till att "lura" Km med på utflykter:O)) -en trevlig tripp med mycket fynd ser du ut till att ha gjort.. Det är jätteroligt när man fyndat så där, jag har just fyndat på Panduro, bara så där:O)) / Immi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm :-) konstigt eller hur :-) Ja ibland har man bara en sådan tur med små saker som bara ropar - mig måste du ha hihi

      Delete
  3. I want what she's having! Heaven indeed, Lotta.

    ReplyDelete