Thursday, August 3, 2017

Red elephant

Dagens lilla projekt är en liten söt röd elefant i form av en applikation som jag sytt på en bit filt för att få ”fristående”. Dessutom så satte jag i en öljett för att kunna använda den som en nyckelring.

Today's little project is a small sweet red elephant in the form of an appliqué that I sewed on a piece of felt to have it "free-standing". In addition, I put in an eyelet to be able to use it on a keychain.
Jag använde min Prymtång med de nya håltagningsverktygen.
I used my Prym plierstång with the new holemaking tools.
Baksidan satte jag fuskskinn på. Det sydde jag på när applikationen var broderad genom att sy en raksöm lite utanför applikationen. Sedan klippte jag med ca 1-2 mm marginal till den sydda linjen.
On the back I put fake leather. I sewed it on when the appliqué was embroidered by sewing a straight stitch a little outside of the appliqué. Then I cut with about 1-2 mm margin to the sewn line.

Men jag kan ju också sätta i ett band och ha den runt handtaget på en väska. Kul liten sak helt enkelt.
But I can also put in a ribbon and have it around the handle of a bag. Simply a fun little thing.

Facts about designs/fabrics etc:
Designs  Stickbaer.de Collection: JUNGLE DOODLES ELEPHANT

No comments:

Post a Comment