Saturday, September 30, 2017

Autumn wreaths - 1


Ni som följt min blogg länge vet att jag älskar att göra dörrkransar. De behöver inte vara jätteavancerade men de får gärna avspegla årstiden och min hobby.
Nu är det höst och då är det naturligt att använda höstfärger som orange, gult, grönt och brunt. När Halloween närmar sig blir det gärna Halloween inspirerade teman och för att inte tala om jul 😊 Men nu ska vi förbereda oss för hösten och då tycker jag att pumpor och blad är på sin plats.
You who have followed my blog for a long time know I love making door wreaths. They do not need not be very advanced but they may well reflect the season and my hobby.
Now it is autumn and then it is natural to use fall colors like orange, yellow, green and brown. As Halloween approaches, it becomes natural with Halloween inspired themes and not to mention the Christmas 😊 But now we are going to prepare us for the fall, and then I think the pumpkins and leaves are in place. 

Som ni ser så har min gamla krans som jag bara varit för lat förr att fixa blivit väldigt blekt. Det var en pumpa och ett blad en gång i tiden – ja det är det ju nu också men de hade orange och gröna färger 😊
As you can see, my old wreath that I just been too lazy to fix become very pale. It was a pumpkin and a leaves at one time – well it's now too but they had orange and green colors 😊

Jag tänkte börja med att göra ett freestanding laceblad i Embrilliance Stitch Artist 3. Superenkelt att göra och sen tänkte jag göra en freestanding applikationspunpa. Men just nu så syr maskinen lace blad och sen ska pumpan sys. Allt detta gör jag i Embrilliance Stitch Artist. Man kan ju välja om man vill sy på vattenlöslig plast eller den vävda varianten. I de kommande blogginläggen ska jag visa er hur lätt det är att göra dessa lace blad samt den fristående applikationspumpan.
I thought I'd start with making a freestanding lace leave in Embrilliance Stitch Artist 3. Super easy to make and then I thought I’d make a freestanding appliqué pumpkin. But right now, the sewing machine sews lace leaves and then the pumpkin is to be sewn. Everything I do in Embrilliance stitch Artist. One can choose if one want to sew on the plastic water soluble stabilizer or the woven. In the following posts I will show you how easy it is to make a lce leaf and an appliqué pumpking i Stitch Artist 3.

Designs: Made in Embrilliance Stitch Artist 3

No comments:

Post a Comment