Saturday, September 9, 2017

Bitten by the Hexagon Bug - 1

Idag fick jag äntligen tid att sy den hexagonblomma som fruBlomgren gjort med en jättesöt liten skalbagge i mitten.
Today I finally got the time to sew the hexagon flower fruBlomgren made with a cute little beetle in the middle.

Målet var att sy en liten duk vilket jag också gjorde och nu är jag ju den jag är så jag måste ju samtidigt prova massa saker 😊

The goal was to sew a small table cloth which I did and now as I am who I am I have to at the same time, try lots of things 😊
Jag valde tex att klippa ut hexagonerna och pressa på dem med vliesofix. Detta gjorde jag genom att printa ut pappersmallar i Embrilliance. Det går säkert att göra i många Embroidery Software men av dem jag har tycker jag att Embrilliance är överlägset lättast att använda.
I chose for example to cut out the hexagons and the bond them with Vliesofix. This I did by print out paper templates in Embrilliance. It is safe to do in many Embroidery Software but of the ones I have, I think Embrilliance is by far the easiest to use.

Det är så himla smidigt att kunna gruppera ihop alla positions lines och sy ut dem på en och samma gång så slipper man ta bort bågen vid vartenda byte.  Men kan man ju i och för sig välja att sy applikationerna på traditionellt sätt och då är ju de vanliga stegen att föredra.
It is so amazingly easy to group together all the position lines and sew them all at the same time so you avoid removing the hoop at every change.  You can in fact choose to sew the appliqués in the traditional way and then of course the usual steps are to prefer.
När sömnaden var färdig så lade jag till en bit utanför hexagonerna och baksidan blev så här. I mitt nästa inlägg ska jag berätta lite mer hur jag gjorde.
When the sewing was finished I added a bit outside the hexagons and the back was like this. In my next post I'll tell you a little bit more how I did.
Facts about designs/fabrics etc:
Designs  fruBlomgren in her Facebook club
Main Fabric Linen fabric AINA from IKEA and Tilda quilt fabrics

No comments:

Post a Comment