Saturday, September 2, 2017

You are in my heart - 2

Mitt romantiska hjärta från denna Julkollektion är färdigt. Jag valde att sy den på de grå linnetyg jag köpte på IKEA tidigare idag.
My romantic heart from this Christmas collection is complete. I chose to stitch it on the grey linen fabric I bought at IKEA earlier today.

Sedan använde jag mig av silver mylar till vingarna och lite rosa tyg och rosa och magenta färgad tråd. Jag är väldigt nöjd.
Then I used silver mylar for the wings and some pink fabric and pink and magenta colored thread. I'm very happy.
Nu ska man inte prata om misstag men jag gjorde ett och det var att jag av misstag stegade fram ett steg för mycket på min maskin och missade därmed rouget på kinderna. Men det målade jag dit med en penna – det gick bra det också 😊. Det är faktiskt så att man kan lösa det mesta på olika sätt.
Now you should not talk about mistakes but I did one and it was that I was accidentally stepping forward one step too much on my machine, and thus missed the blush on the cheeks. But I painted it on the cheeks with a pencil – it looks quite OK 😊. In fact, you can solve most things in different ways.

Som ni ser så har jag valt att spänna ett tjockare vattenlösligt plast mellanlägg i min båge och sedan lägga lösa bitar av rivbart mellanlägg på ovan- och undersidan för att få den där ”krispigheten” i sömnaden.
När jag klippt bort tyget på fram- och baksida drar jag samtidigt bort mellanlägget. Därefter så ”skarvar” jag med små spillbitar av vattenlösligt mellanlägg runt kanterna där satinsömmen ska sys så att jag förstärker plasten.
As you can see, I have chosen to span a thicker water soluble plastic inserts in my bow and then add loose pieces of tear away stabilizer on the top and bottom to get that "crispiness" in the sewing.
When I’ve cut away the fabric on the front and back, I at the same time remove the tear away stabilizer. Then I reinforce the satin seam with small scrap pieces of water-soluble stabilizer around the edges where the satin seam is to be stitched reinforce the plastic in the hoop.
Sedan är det bara att riva bort hjärtat från plasten och jag behöver inte blöta ner det för att lösa upp det vattenlösliga mellanlägget.
Then, you just tear away the heart from the plastic and I don't have to soak it to dissolve the water soluble stabilizer.


Visst blev det underbart. Jag tror att med ett beige linnetyg och julröda färger så kommer detta bli ett jättefint julhjärta. Här ser ni hjärtat hängande på toalettdörren på nedervåningen.
It sure looks wonderful, don’t you agree? I think with a beige linen fabric and Christmas red colors this will be a really nice Christmas heart. Here you see the heart hanging on the toilet door on the ground floor.


Fabric – AINA linen fabric from IKEA

1 comment:

  1. It is indeed wonderful, Lotta. The mylar wings look amazing. And there is no such thing as a mistake - only a creative opportunity! Nicely solved.

    ReplyDelete