Monday, November 13, 2017

EnJOYing myself on a Sunday

Ja vad roar man sig med på en söndag? Man kan sy och sy och sy ännu mera – det är glädje. Om man slår upp det engelska ordet JOY så betyder det ”källa till glädje” och det tycker jag verkligen sömnad och broderi passar in på.
Well, what do you entertain yourself with on a Sunday? You can sew and sew even more – it is a joy. If you look up the English word joy, it means "source of joy" and I really think sewing and embroidery fits into that description.
Jag fortsätter oförtrutet på mitt jultema – lite fler julkort baserade på den superenkla mallen jag stygnsatte i Embrilliance Stitch Artist. Ni hittar inlägget om detta här i DEL 2 och här i DEL 3.
I continue tirelessly on my Christmas theme – a little more Christmas cards based on the supersimple template I digitized in Embrilliance Stitch Artist. You can find the post on this here in PART 2 and here in PART 3.

Denna gång broderade jag på vitt lakansväv jag köpt på IKEA och använder mig återigen av ett ”svartvitt motiv”. Den här designen är egentligen en applikation i ”doodle teknik”. Men har ni tänkt på att om man skippar tyget och bara syr sömmarna så får man faktiskt ett svartvitt motiv. Det blir nästan samma effekt som på de SVART-VITA ETIKETTER/TAGS jag gjorde häromdagen. Här klippte jag kanterna med en taggsax och det blev fint det också.
This time I embroidered on white cotton fabric I bought at IKEA and used a "black and white motif". This design is actually an applique in “Doodle technique”. But have you thought about that if you skip the fabric and just sew the seams, you actually get a black and white motif. It will almost be the same effect as on THE BLACK-AND-WHITE LABELS/TAGS I did the other day. Here I cut the edges with a pinking shears and I think that looks pretty good as well.
Sedan använde jag återigen ”mixed media”. Det är superkul att använda olika tekniker för att skapa sina alster. Jag har på detta kort dels använt mina akvarellpennor. Den fina fonten som säger God Jul är en BX font (se nedan) som jag satte samman i Embrilliance. Fantastiskt smidigt.
Then I once again used "mixed media". It is fun to use different techniques to create the project. I have on this card partly used my watercolor pens. The nice font which says God Jul - Merry Christmas in Swedish - is a BX font (see below) that I put together in Embrilliance. Pretty neat way to do this.
Men även decoupage lim och löst glitter som jag strödde på och efter att det fått torka lite så blåste jag bort överflödet.
But also decoupage glue and loose glitter that I sprinkled on and after it got to dry a little so I blew away the abundance.
Längst upp på julkulan använde jag s.k. glitter glue för att få en 3 D effekt.
At the top of the Christmas bulb I used so called glitter glue to get a 3 D effect.
Ni kan jämföra med de etiketter jag gjort HÄR och målat. Det blir faktiskt en ganska fin effekt – och framför allt får det ju snabbt att brodera.
You can compare with the labels I have done HERE and painted. It is actually a pretty nice effect – and, above all, it's fast to embroider.
Men man kan också behöva ta itu med mindre roliga men ändå bra saker som att byta till vinterdäck på cykeln.
But you may also need to deal with less fun but still good things like switching to winter tires on the bike.
Det var jobbigt eftersom ett av däcken var jättesvårt att få av. Jag bröt till och med av en av de verktyg man har för att få av däcken. Men nu är den fin, rengjord och vinterbonad. REFLEXER FRAM

It was a hassle because one of the tires was really hard to get off. I even broke off one of the tools you have to get off the tires. But now it is fine, clean and winter ready. REFLECTORS AT THE FRONT...

…och REFLEXER BAK.
Facts about designs/fabrics etc:
Designs  from Stickbaer.de – CHRISTMAS DOODLES
Christmas card digitized in Embrilliance Stitch Artist
BX Font HEY PRETTY GIRL  from DESIGNS BY JUJU inserted within Embrilliance Software

No comments:

Post a Comment