Wednesday, November 1, 2017

Scandinavian Christmas Tags

Ja så heter KOLLEKTIONEN JAG SYTT DESSA ETIKETTER IFRÅN. Ibland när man ser Scandinavian så tänker man som svensk – jaha, hur mycket ”skandinaviskt” kommer det att vara. 
Yes, that is the name of THE COLLECTION I'VE SEWN THESE LABELS FROM. Sometimes when you see the name Scandinavian, you think like Swedish - well how much "Scandinavian" will it be. 


Men det är det – riktigt gammaldags etiketter och till och med God Jul på svenska.
But it is - really old-fashioned labels and even Merry Christmas in Swedish.


Till dessa designs så valde jag enbart tre färger – vitt, grått och rött. Lite för att förstärka det skandinaviska.
For these designs, I chose only three colours -white, gray and red. Little to reinforce the Scandinavian.
Även tygerna går i dessa färgskalor.
Even fabrics go in these colours.
När jag gjorde dessa etiketter så hade jag bestämt att göra 3 stycken i en 130x180 mm ram. Så jag valde tre stycken på en gång och drog in i arbetsytan på Embrilliance. Då såg det ut så här.
When I made these labels, I had decided to do 3 pieces in a 130x180 mm hoop. So I picked three pieces at once and entered them into the workplace in Embrilliance. Then it looked like this.
Nu ligger alla tre på varandra men eftersom jag vill separera dem så kommer jag rotera dem 90 grader. Nu här man ju möjligheten att välja dem en och en och dra isär dem. Eller så kan man använda sig av ”Align och Distribute” i Utility menyn.
Now all three are on each other but since I want to separate them I will rotate them 90 degrees. Now you have the opportunity to choose them one and one and disassemble them. Or, you can use "Align and Distribute" in the Utility menu.
För enkelhetens skull visar jag med tre färgade block. De kommer att se ut så här när vi är färdiga och får då symbolisera etiketterna.
For simplicity, I’ll show with three colored blocks. They will look like this when we are done and they will symbolize the labels.
Här ser ni de tre rektanglarna på varandra i mitten av bågen. Jag väljer selct all och går sedan till Utility och väljer ”Align and Distribute”.
Here you will see the three rectangles on each other in the middle of the hoop. I select all and then go to Utility and select "Align and Distribute".
Där går jag till fliken Distribute och kryssar i Spacing och Extent of Hoop.
There I go to the Distribute tab and tick in Spacing and Extent of Hoop.
Då kommer det att se ut så här.
Then it will look like this.
Nu vill jag inte sy på yttersta kanten utan jag markerar den översta och understa designen var för sig och stegar ner 5 mm med piltangenterna.
Now I do not want to sew on the outermost edge, so I mark the top and the bottom design separately and step down 5 mm with the arrow keys.
På den andra stegar jag upp 5 mm med piltangenterna.
On the other I step up 5 mm with the arrow keys.
Nu är de bra fördelade.
Now they are well distributed.
I söndags var jag på IKEA som börjat med massa julsaker och bland annat köpte jag dessa jullika tändsticksaskar. Jag tycker faktiskt att de matchar mina etiketter.

On Sunday I was at IKEA who started with lots of Christmas stuff and, among other things, I bought these Christmas-like matches. I actually think they match my labels.
Ni kan se närbilder av hur fina de små designsen är.
You can see some close-ups of how detailed the tiny designs are.

Facts about designs/fabrics etc:
Designs  from Stickbaer.de – SCANDINAVIAN CHRISTMAS TAGS

4 comments:

  1. I went to the site to look into ordering and it is in German.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jane it is a German website however there is an English option in the top right corner. Good luck. They do have the most well done designs really well digitized.

      Delete
  2. Oh these are just too adorable, Lotta. What a good early start you have made on your Christmas sewing.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Pam. Yes from November it is allowed to go all in for XMAS - hehe

      Delete